A Magyarországi Református Egyház szeretetszolgálati intézményeinek szervezet- és szakmafejlesztése

Projekt kódja: EFOP-1.9.8-17-2017-00002
Projekt kezdete és vége: 2018.05.01. – 2020.04.30.
Támogatói döntés dátuma: 2018.04.04.
Támogatás összege: 336 724 523 Ft
Kedvezményezett neve: Magyarországi Református Egyház Diakóniai Iroda
Támogatási intenzitás: 100%
Pályázati Iroda feladatai: pályázatírás, projektmenedzsment, pénzügyi menedzsment
Megvalósulási helyszín: Baja, Biharkeresztes, Borsodgeszt, Debrecen, Dunaalmás, Dunaújváros, Erdőbénye, Kiskunhalas, Kiskunmajsa, Miskolc, Mosdós, Nemesbikk, Nyíregyháza, Ráckeresztúr, Sajósenye, Szank, Tiszafüred, Viss, Zalaegerszeg, Zsarolyán,

I. SZERVEZETFEJLESZTÉS ÉS MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS

Szervezetfejlesztést támogató és vezetői tréningek kerültek biztosításra, a 19 konvergencia régióban működő intézményünkben dolgozó vezetőinek, középvezetőinek; az egyes intézmények középvezetői szintje azonos alapokon nyugvó vezetési ismereteket sajátított el.

A minőségirányítási rendszer fejlesztése keretében egy monitoring eljárásrend kidolgozására került sor annak érdekében, hogy az intézményrendszer hatékonyan, ellenőrizhetően, fenntarthatóan, gazdasági és szakmai szempontból is megfelelően tudjon működni.

II. ÖNÁLLÓSÁG FÓKUSZÚ SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉS

A megvalósítani kívánt szolgáltatásfejlesztés fókusza: a fogyatékossággal élők önellátó képességének minél magasabb szintre történő emelése, továbbá az idős személyek önállóságmegőrzésének elősegítése. A Dunaalmási Református Szeretetház Fogyatékosokat Ápoló-Gondozó Otthonában tankonyha és tanmosókonyha kialakítására került sor annak érdekében, hogy a fogyatékossággal élőket egyénre szabottan készítsük fel egy önállóbb életvitelre.

A Cédrus Református Egyesített Szociális Intézményben, Baján olyan jelzőrendszert vezettünk be, amely az idős személyek otthonukban történő ellátását a szükségletek előzetes felmérése alapján, az egyéni igények mentén differenciáltan biztosítja azon céllal, hogy minél később legyen szükség arra, hogy az idős ember megszokott, otthoni környezetéből bentlakásos ellátásba kerüljön. A bajai modellben a Vivago rendszer kerül alkalmazásra, amely rendszerben a jelzőrendszeres eszközök (óraformájú karperec, bázisállomás) lakáson belül rádióhullámon keresztül kommunikálnak, a lakás és a diszpécser központ közt pedig GSM alapú kommunikáció valósul meg. A Vivago rendszer az azonnali segélyhívás lehetősége mellett az idős ember állapotáról folyamatosan információkat gyűjt (napi ritmus, mozgásállapot, mozdulatlanság, hőmérséklet), és azok elemzésével az ellátott állapotára vonatkozóan automatikus jelzéseket küld az intézmény kijelölt munkatársainak, akik a jelzéstől függően egy protokoll alapján döntenek arról, hogy milyen intézkedést szükséges megtenni (kapcsolatfelvétel az igénybe vevővel, vonulás, karbantartás, stb.).

III. INFORMATIKAI FEJLESZTÉSEK

A szoftverfejlesztések célja a szervezetfejlesztéshez kapcsolódóan a menedzsmentet támogató informatikai fejlesztések, a mindennapi intézményi működést javító informatikai rendszerfejlesztés, rendszerépítés. Ügyviteli és gazdálkodási rendszert támogató szoftver, ebédjegy modul, leltár program és a monitoring tevékenységgel összefüggő kockázatelemző szoftver fejlesztése is megvalósult, amely a szociális intézmények speciális belső ellenőrzését támogatja.

Széchenyi 2020 logó